Sök


MyNewsdesk

Mynewsdesk170.jpg

Kalender

1 September-18 January
HT 2014

27 October- 2 November
Konstruktion/dekonstruktion i samarbete med Röda korset

6 November
Grafiska designers Hilary Greenbaum och Moses Voigt föreläser på Beckmans

5 December- 1 March
Nobel Creations i samarbete med Nobelmuseet

13-14 December
Julmarknad 2014

 


Beckmans nyhetsbrev

Klicka här för att prenumerera på Beckmans nyhetsbrev.

Beckmans intranät

Logga in

Design & development

by AGoodID

Erik Hedman: Ett interaktivt grafiskt element.

Erik Hedman: Ett interaktivt grafiskt element.

Reklam 2 på Svensk Form

28 Jun, 2006

En kurs i corporate identity med formgivaren Henrik Nygren resulterade i en presentation på Svensk Form. Åtta studenter tolkar Designens hus på utställningen Vision Telefonplan.

Inom ramen för en veckolång kurs i grafisk design fick andraårsstudenterna i Reklam och grafisk form i uppdrag att skapa en grafisk identitet åt Designens hus vid Telefonplan. Åtta studenter ställer ut sina arbeten på Svensk Form 29 juni–23 juli (vernissage 28 juni kl 17–20): Jakob Elmgren, Emilia Forrest, Erik Hedman, Julia Stenius, Christoffer Thuresson-Björn, Petter Törnqvist, Axel von Friesen och Carl-Henrik Wrethman.

I uppdragets förutsättningar ingick att förhålla sig till vissa kärnvärden som gestaltats visuellt i form av interaktiva modulsystem, grafiska element, skyltsystem, stationary, reklamaffischer och promotionprodukter. En viktig del i processen var också att diskutera och kritiskt undersöka begrepp som nationell identitet, internationalism och svenskhet utifrån ett designperspektiv.

Uppdraget delades ut och handleddes av formgivaren Henrik Nygren i samarbete med Maria Ben Saad, utbildningsansvarig. Medverkande som gästkritiker har varit Ewa Kumlin, VD Svensk Form, samt Karolina Keyzer, Wingårdh Arkitektkontor.

Svensk Form, Holmamiralens väg 2, Skeppsholmen, Stockholm, www.svenskform.se

Aktuellt
Nyhetsarkivet