För att visa filmer måste du ha Javascript aktiverat och Adobe Flash installerat.

Beckmansstudenter vann D&AD Students Awards 30-day Challenge

3 Nov, 2009

Med D&AD Creative Search har Petter Prinz och Kaspar Prinz i Reklam och grafisk form åk 3 respektive 2 vunnit D&AD:s Student Awards 30-day Challenge.

Tävlingen gick ut på att marknadsföra D&AD Student Awards 2010. Inbjudna att delta var vinnarna av D&AD Student Awards 2009. Eftersom Petter Prinz var en av dessa bjöds han in för att i konkurrens med 15 övriga vinnare skapa pr kring 2010-års tävling. Med sin bror Kaspar Prinz och Philip Cristofor skapade de på 30 dagar D&AD Creative Search, ett nytt hjälpmedel för kreatörer. Istället för att göra en tidsbegränsad kampanj ville de ta fram ett verktyg som blir en självklar del av en kreatörs vardag. En konstant påminnelse om D&AD - en kampanj som lever vidare. Idag blir man lätt översköljd av information när man gör en enkel sökning i ett nytt ämne. Med Creativesear.ch får man istället resultatet sorterat och strukturerat på ett lättöverskådligt sätt i såväl bild, text, film och musik på en och samma plats. Tjänsten söker på sajter som Google, Google bilder, Twitter, Flickr, Itunes store och Sound Cloud och sorterar resultatet som därmed kan ge nya infallsvinklar.

På en månad blev Creativesear.ch den största refererande siten till www.dandad.org/studentawards och uppdraget var därmed fullföljt med råge! Som vinnare får de varsin betald plats på AMV.BBDO. D&AD Creative Search utnämndes även till Creativity Onlines världsomspännande Creativity Top 5.

Läs mer här:
http://dandad.typepad.com/dandad/2009/11/creativesearch-team-wins-30day-challenge.html

 

 

Kategorier: Tävling, Visuell kommunikation

Aktuellt