Get in Line – Isak och Joakim bakom examensutställningens grafiska identitet

–Vi tyckte det skulle vara kul att paketera årets utställning, att göra en identitet till oss själva, säger Isak de Jong och Joakim Aronsson som står bakom den grafiska identiteten av årets examensutställning där de själva snart visar upp sina projekt.

Utmaningen i att göra en grafisk identitet till en examensutställning som rymmer fler än 30 olika projekt inom form, mode och visuell kommunikation är att hitta ett koncept som är brett men ändå nischat.

–Alla vi som går ut nu vill ju ha jobb inom våra respektive branscher, så vi började tänka kring olika säljord och att vi vill sälja in oss själva hos olika arbetsgivare. Den tanken kopplade vi till reklam där ord upprepas som ”köp nu, köp nu” eller ”rea, rea, rea”. Dessutom ville vi göra något som funkade både rörligt och statiskt, berättar Isak och Joakim.

Förutom affisch, inbjudan och rörligt, står Isak och Joakim även bakom den grafiska formen till examenswebben som lanseras den 16 maj. I utställningen kommer vi se konceptet i form av tejp som kommer att användas på många olika sätt.

Välkommen 18-23 maj!

Nyheter

Visa mer