Utmärkelsen Swedish Fashion Talent till tre med Beckmanskoppling

Beckmanslektor Christian Lippich varumärke Dailyroutine samt varumärkena AMA AWE och Johannes Adele som tidigare Beckmansstudenterna Amandah Andersson (2013) respektive Johannes Leijonberg (2012) står bakom, har utsetts till Swedish Fashion Talents (SFT) 2017.

Språngbräda till etablering på marknaden

Utmärkelsen innebär att varumärkena deltar i ett 1-års program som syftar till att stötta och hjälpa etablering på marknaden. Konkret innebär det att de nu får chans att synas på Fashion Week Stockholm och Fashion District Stockholm och med det får möjlighet att träffa svensk och internationell press, stylister, bloggare, inköpare, designers, kreatörer och en modeintresserad allmänhet. Dessutom ingår hjälp med affärsutveckling, såsom distribution- och avtalfrågor, affärsmannaskap och juridik.

Delas ut av Swedish Fashion Council

SFT utses årligen av Swedish Fashion Council och årets urval baseras på tydlighet och unicitet i varumärke, kreativ höjd, vision och dagsläge, produkterbjudande och designkvalitet, samtidsrelevans och modegrad, affärsidé och affärsmässighet. Förutom Dailyroutine, AMA AWE och Johannes Adele utsågs ytterligare fyra varumärken till SFT 2017.

Jury 2017

Årets jury bestod av Margareta van den Bosch, H&M, Thomas Hägg, Hägg PR och Kommunikation, Johan Magnusson, moderedaktör och skribent, Ulrika Nilsson, JUS, Robert Nordberg, frilansstylist och modechef på Plaza Magazine, Helena Waker, Agenturföretagen, Jonas Cleasson, ATP Atelier och Sofia-Li Molin, Creative Director Swedish Fashion Council.

Nyheter

Visa mer