Uppstartsmöte för Guldägssjuryn på Beckmans

Idag träffades de sju olika kategorierna i Guldägget på Beckmans, för att inleda årets juryarbete.

Guldägget är Sveriges största kommunikationstävling, den drivs och genomförs av , Sveriges Kommunikationsbyråer. Guldäggets syfte är att höja den kreativa standarden och därmed föra svensk kommunikation framåt. 

—Vi gör det genom att lyfta fram det bästa, mest nyskapande och smartaste och genom att vara en naturlig plattform för en ständigt pågående diskussion om hur vi i Sverige kan bli ännu bättre på att kommunicera. Hur vi kan få ännu fler att engagera sig i samhällsproblem, pensionssparande eller en ny chokladkaka med mintsmak. Och vi gör det genom att inspirera och ge mod till alla som arbetar med kommunikation. Så att alla anstränger sig lite till för att våra  uppdragsgivare ska få uppleva hur avgörande god kommunikation kan vara, säger Guldäggsgeneralen Maja Siösteen.

Guldäggstävlingen belönar bidrag som är producerade i Sverige. Sju jurygrupper med totalt 50 personer bedömer 15 olika kategorier: PR, Event och Direkt, Identitets- och förpackningsdesign, Film och Radio, Hantverk, Innovation och Onlinefilm, Digitalt och Mobilt, Tidningsannonsering, Utomhus och Integrerat.

Tre av årets juryordförande är Beckmans alumni: Silla Levin, Lina Elfstrand och Emma Eriksson. Och bland jurymedlemmarna finns Lisa Lindgren, Eva Liljefors, Patrick Reuterskiöld, Sandra Planeta och Malin von Werder.

Blogg

Visa mer